A fenntartható működés nem áll meg az irodánál vagy a termékeknél – a rendezvények, céges események is lehetnek környezetbarátak. Ráadásul nem kell hozzá hatalmas költségvetés! Egy zöld esemény nemcsak jó benyomást kelt a partnerekben és ügyfelekben, hanem valódi példát mutat arra is, hogyan lehet tudatosan gondolkodni minden szinten. Mutatjuk, hogyan valósítható meg ez kis költségvetéssel is.

1. Helyszínválasztás – gondolkodj lokálisan
- Válassz helyi helyszínt, ahol nem kell sokat utazniuk a résztvevőknek
- Ha kültéri eseményt szervezel, például parkban vagy közösségi kertben, azzal spórolsz is és a természetet is előtérbe helyezed
- Nézz utána, van-e olyan helyszín a közelben, amely már eleve zöld szempontokat figyelembe véve működik (pl. megújuló energiával, szelektív hulladékgyűjtéssel)
2. Digitális meghívók, regisztráció
- Nyomtass kevesebbet: használj online meghívót és visszajelző űrlapokat
- Készíts eseményt a közösségi média felületeken vagy e-mail kampányban
- Ezzel nemcsak papírt, de időt és pénzt is spórolsz
3. Fenntartható vendéglátás
- Részesítsd előnyben a szezonális, helyi termelőktől származó ételeket
- Kérj növényi alapú menüopciókat – ezek kisebb ökológiai lábnyommal járnak
- Használjatok újrahasználható tányérokat, poharakat, evőeszközöket – vagy legalább komposztálható verziókat
4. Dekoráció újrahasznosítva
- Kerüld az egyszer használatos műanyag vagy papír dekorációkat
- Használj természetes anyagokat: növények, újrahasznosított textil, fából készült elemek
- Kérj kölcsön, vagy használj fel újra korábbi események dekorációját
5. Közlekedés és logisztika
- Bátorítsd a résztvevőket, hogy tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy közösen autózva érkezzenek
- Küldj előzetesen térképet, kerékpártároló infót, BKK menetrendet, ha van
6. Ajándékok és promóciók – tudatosan
- Ne válassz olcsó műanyag ajándéktárgyakat – inkább adj hasznos, újrahasznosított vagy helyi terméket
- Digitális köszönőlevél, kupont biztosíthatsz, ezzel a nyomtatást is elkerülöd
7. Kommunikáció és példamutatás
- Mondd el, miért fontos nektek a zöld szemlélet az eseményen
- Használjátok a Zöld Minősítés logót, ha rendelkeztek vele – ez hitelesíti a szándékotokat
- Ossz meg képeket és tippeket az eseményről utólag, inspirálva másokat is
Összefoglalás
Egy környezettudatos esemény nem a pénzről szól – sokkal inkább az értékrendről és a tudatos szervezésről. Ha figyelsz a részletekre, már az első alkalommal is jelentős hatást gyakorolhatsz. Egy zöld rendezvény a vállalkozásod hírnevét is erősíti, hiszen egyre többen értékelik, ha egy cég nemcsak beszél a környezetvédelemről, hanem valóban lépéseket is tesz érte.